W czasach powszechnego internetu, teoretycznie łatwiej dotrzeć do klientów i oferować swoje usługi sprzedaży produktów. Z drugiej strony nagromadzenie wielu konkurencyjnych firm sprawia, że trudno się wyróżnić i osiągnąć zakładany poziom sprzedaży swoich produktów. Jedne firmy stawiają na sprzedaż bezpośrednio przez swoją stronę internetową, inne wybierają popularne serwisy sprzedażowe tj. Allegro, a jeszcze inne łączą obie opcje, zwiększając swoją szansę na powodzenie. Dlaczego opinie Allegro i opinie w ogóle są tak ważne? Czym jest tzw. social proof? Dlaczego warto wykorzystać dodatkowe narzędzia do wzmocnienia swojego social proof i jak łączy się to z Allegro?

Twoja firma i Allegro czyli przepis na sukces?

Od wielu lat Allegro stało się liderem jeśli chodzi o sprzedaż. Platforma, na której kiedyś szukało sie głównie jakościowych produktów w lepszych cenach, z czasem stała się miejsce do zaprezentowania także swojej oferty jako przedsiębiorcy. Współcześnie konsumenci wybierają allegro nie tylko z uwagi na taniość produktów, ale z uwagi na to, że zostali przyzwyczajeni do jakości marki. Wiedzą, że Allegro zapewnia jasne zasady, wygodną przesyłkę czy pośrednictwo w sporach między nimi a kupującym. Praktyki, które na innych platformach wiążą się z ryzykiem oszustwa, na Allegro są ukrócane dzięki jasnemu regulaminowi i zasadom sprzedaży.

Ale nie tylko renoma, jasne zasady i wygoda jest ważna. System opiniowania sprzedawcy stał się marką samą w sobie. Ludzie, nim przystąpią do zakupu, zapoznają się z opiniami na temat sprzedającego. Jeśli widzą np. 70% pozytywnych opinii, raczej szukają innego sprzedawcy, natomiast widząc 99% pozytywnych opinii – chętniej dokonują zakupów.

Prowadząc własną firmę sprzedającą swoje produkty często możemy skorzystać ze stworzenia własnej platformy sprzedażowej, jednak na początku, gdy nie jesteśmy tak szeroko znani, trudno nam dotrzeć do klientów. Dlatego wiele osób wybiera opcję sprzedaży swoich dóbr poprzez Allegro, gdyż jest to łatwiejsze, a także pozwala oswoić się z marką. Korzystanie z Allegro ma wiele zalet jak to, że bazujesz na uznanej marce i zaufaniu klientów do niej, korzystasz z jasnej, gotowej infrastruktury sprzedażowej i bezpłatnie wystawiasz nawet dużą ilość ofert. Do tego docierasz właśnie do tych konsumentów, którzy pierwsze kroki kierują właśnie do Allegro.

Z czasem, kiedy twoje osobiste opinie Allegro pokażą, że jesteś sprzedawcą godnym zaufania, część klientów może wrócić na twoją autorską stronę sprzedażową. A co zrobić, aby konsument, który trafi na twój sklpe internetowy jako pierwszy – nie opuścił go zbyt szybko? W tym celu możesz wykorzystać opinie Allegro jako social proof.

Social proof jako skuteczne narzędzie w handlu

Social proof czyli społeczny dowód słuszności (zwany też dowodem tłumu”) to podstawowa zasada warunkująca ludzkie zachowanie. Zasadę tę zdefiniował i opisał Robert B. Cialdini. Mówi ona, że to, jak się zachowujemy pozostaje pod wpływem zachowań innych osób, w szczególności tych, z którymi się utożsamiamy. Przypomina to przysłowie „jeśli wszedłeś między wrony musisz krakać jak i one”. Naszą tendencją jest przyjmowanie takich zachowań czy poglądów, jaka charakteryzuje większość. Wydaje nam się wówczas, że wtedy jest ono słuszne. Bardzo często przyjmujemy postawę podążania za tłumem. Warto wspomnieć tu o eksperymencie wedle którego, jeśli kilka osób przejdzie przez ulicę na czerwonym świetle to bardzo prawdopodobne jest, iż podążymy za nimi.

Social proof jest też wykorzystywany w marketingu. Nauczyliśmy się ufać rekomendacjom. Według badań opinie jako sposób budowania wiarygodności marki są najważniejszym aspektem dla 47% respondentów. Wedle innych badań, aż 92% klientów przed zakupem produktu czyta minimum jedną recenzję. Jako konsumenci zakładamy, że jeśli inni skorzystali z produktu i są z niego zadowoleni to szansa podjęcia złej decyzji zakupowej jest mniejsza. Dlatego wiele osób bazuje na opiniach innych użytkowników, swoich znajomych czy też opiniach znanych influencerów czy gwiazd.

Dlaczego warto postawić na widget z opiniami Allegro

Jako przedsiębiorca, chcący skorzystać z dywersyfikacji zasobów i aby zwiększyć sprzedaż, możesz skorzystać z opcji zakupu na swoją stronę produktu, jakim jest widget z opiniami Allegro.

Już łącząc swoją sprzedaż na stronie oraz na Allegro dokonujesz dobrej inwestycji w swoja firmę, a kupno widgetu z opiniami ten efekt jedynie wzmacnia. Widoczne na twojej własnej stronie opinie Allegro pozwolą wykorzystać ci narzędzie social proof i widocznie podnieść swoje dochody. Kupno widgetu z opiniami Allegro to możliwość wyboru między kilkoma wersjami samych widgetów oraz osobistą ich personalizacją. Dzięki temu możesz łatwo dopasować widok widgetu do charakteru twojej strony. Widget jest też zintegrowany z takimi systemami jak WordPress, Presta Shop czy Woo.

Zdecydowanie polecamy skorzystać z tego narzędzia, by zachęcić kupujących do korzystania z Twoich usług na twoich własnych zasadach.