Konsumenci chcą mieć pewność, że nie wyrzucą pieniędzy w błoto, wybierając produkt oferowany przez daną firmę. Co więcej, zdecydowana większość osób kupujących online wierzy opiniom na temat firm i towarów. W związku z tym dzisiaj podpowiemy Ci, jak zdobyć w etyczny sposób więcej pozytywnych opinii i dzięki nim maksymalizować zyski.

Dlaczego opinie o produktach są ważne?

O ważności opinii świadczy fakt, że ponad 90% konsumentów czyta recenzje przed skorzystaniem z oferty. Opinie przede wszystkim pokazują potencjalnym klientom, czy dotychczasowi nabywcy danego produktu są zadowoleni i go polecają. Zbieranie recenzji produktowych pomaga więc budować zaufanie klientów do marki, a także zwiększa szansę sprzedaży.

Również negatywne opinie przynoszą korzyści. Tak, dobrze przeczytałeś. Negatywne komentarze prędzej czy później otrzymuje każda firma, jednak to od niej zależy, co z tym zrobi. Taką recenzję można po prostu zignorować (stanowczo odradzamy!), ale można też na nią odpowiedzieć. Dzięki udzieleniu profesjonalnej odpowiedzi i rozwiązaniu problemu klienta zyskasz nie tylko w jego oczach, ale i w oczach innych konsumentów.

Bardzo często kupujący czytają opinie, zaczynając od tych negatywnych. Jeżeli zobaczą, że nie reagujesz na komentarze, najprawdopodobniej nie zdecydują się na zakup. Co więcej, negatywne recenzje pomogą Ci wyeliminować towary słabszej jakości czy zbyt długi czas dostawy, a także pozwolą usprawnić procesy w firmie.

Opinie produktowe w sklepie internetowym a gwiazdki Google

Z pewnością nie raz widziałeś gwiazdki w organicznych wynikach wyszukiwania. A czy wiesz, że dodanie opinii na podstronie produktowej może spowodować ich pojawienie się w wynikach w Google odsyłających do Twojego sklepu? To oznacza, że nawet nie wyświetlając się w top 3, Twój sklep ma szansę zdobyć znaczną część kliknięć. Dzieje się tak, ponieważ większość ludzi jest wzrokowcami, więc takie wyróżnienie przyciąga ich uwagę. Pamiętaj, że liczba kliknięć (współczynnik CTR) wpływa na pozycjonowanie i zwiększa szansę podniesienia wyników sprzedażowych.

Jak pozyskać opinie i oceny klientów?

Dbanie o stały przypływ opinii o produktach wymaga zaangażowania, dlatego warto wykorzystać narzędzia, które automatyzują proces pozyskiwania opinii klientów. Wśród dostępnych na rynku rozwiązań, zdecydowanie wartym uwagi jest narzędzie Rating Captain. Aplikacja poprzez e-maile i SMS-y wysyła do klientów zaproszenia do wystawienia recenzji. Gdy tylko pojawi się nowa opinia, użytkownik aplikacji otrzymuje powiadomienie i od razu może zareagować. Oprócz tego Rating Captain analizuje sentyment każdej recenzji i wskazuje, co było powodem (nie)zadowolenia klienta, więc od razu wiesz, jak odpowiedzieć na daną opinię.

Ciekawą opcją jest także prośba o opinię pojawiająca się w formie pop-upu na stronie z podsumowaniem zamówienia. Na uwagę zasługuje również funkcjonalność umożliwiająca wyświetlanie opinii na stronie sklepu, co pozytywnie wpływa na pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania. Zamieszczenie widgetów z opiniami na podstronie produktowej sprawia, że w wynikach pojawiają się gwiazdki ocen, a jak już wspominaliśmy, powoduje to zwiększenie wskaźnika CTR.

Jeżeli chcesz zarządzać reputacją swojej marki na wielu portalach opiniotwórczych, Rating Captain na pewno ułatwi to zadanie, ponieważ będziesz wykonywać wszystkie czynności, używając tylko jednego narzędzia. Aplikację możesz przetestować przez 14 dni zupełnie za darmo, więc warto sprawdzić, jak działa.