Jakie treści angażują użytkownika? Content marketing ma potężną moc, ale ważne jest, by umieć się nim dobrze posługiwać. Niezbędne jest opracowanie strategii w zakresie marketingu treści, która uwzględni styl komunikacji, rodzaj kanałów wchodzenia w relacje z odbiorcami i przede wszystkim rodzaj contentu, jaki będzie publikowany. W tym artykule podpowiadamy, jakie treści angażują użytkownika, co z pewnością pomoże Ci w planowaniu publikacji!

Jak tworzyć angażujące treści?

Zanim podpowiemy, jakie typy tekstów są najbardziej angażujące, warto w ogóle ustalić, w jaki sposób kreować content, by ten przynosił pożądane rezultaty. Oto kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą!

  • Ustal grupę odbiorców – pomoże Ci to w wybraniu stylu komunikacji i kreowaniu tekstów, które odpowiedzą na potrzeby Twojej grupy docelowej. Zastanów się, dlaczego Twoja grupa docelowa jest aktywna na konkretnej platformie społecznościowej i jakich komunikatów poszukuje.
  • Przygotuj się na interakcje z odbiorcami – bez względu na to, czy treści będą publikowane na stronie, blogu czy w social mediach, bądź gotów ponosić za nie odpowiedzialność i uzupełniać je, gdy odbiorcy będą tego potrzebować. Odpowiadaj na komentarze i wiadomości prywatne.
  • Twórz przydatny i wyczerpujący content. Zwróć uwagę na nagłówki – te mają przyciągnąć uwagę oraz zwiększyć liczbę udostępnień. Ważne jest też to, kiedy publikujesz – sprawdzaj, kiedy Twoja grupa docelowa jest najbardziej aktywna!
  • Bądź konsekwentny – publikuj regularnie i nie zostawiaj odbiorców bez odpowiedzi. Jeśli chodzi o prowadzenie Social Media to dobrą praktyką jest stworzenie harmonogramu publikacji. Jednocześnie jednak warto pozostać elastycznym i odpowiadać na bieżące trendy – marketing RTM (real-time marketing jest na wagę złota!).

Jakie treści angażują użytkownika – typ

1. Poradniki

Wszelkie treści typu „Jak zrobić”, są niezwykle popularne i cieszą się dużym zaangażowaniem użytkowników. Najlepiej odpowiadają na ich potrzeby i rozwiązują problemy, jakie przed nimi się pojawiają

2.Rankingi

To teksty sprzedażowe, które skupiają się na przedstawieniu poszczególnych produktów. Odpowiednio skonstruowane, obiektywne i wyczerpujące, są niezwykle użyteczne dla klientów i chętnie przez nich czytane

3. Recenzje

To content, który przybiera różną formę – zarówno tekstów, jak i na przykład wideo. Cieszy się popularnością, ponieważ pomaga w podejmowaniu decyzji zakupowych. Pozytywne recenzje budują zaufanie. Sporą rolę odgrywa tutaj na przykład influencer marketing – odpowiednie osoby, które mają wpływ na decyzje swoich odbiorców, mogą w znacznym stopniu zwiększyć konwersję i zbudować rozpoznawalność marki.

4. Infografiki

To bardzo przyjazna forma contentu, która angażuje odbiorców. Połączenie atrakcyjnej wizualnie formy z merytoryką i skrótowo przedstawionymi danymi jest często lepiej odbierane niż długie teksty. Szczególnie, gdy na grafikach pojawiają się statystyki – te są uwielbiane przez odbiorców i stanowią ważny dowód słuszności!

5. Wady i zalety

Tego typu teksty są dla użytkowników obiektywnym formatem, który przedstawia im korzyści, ale też negatywne strony danych produktów czy usług. Mają charakter mniej reklamowy niż na przykład rankingi, a przy tym skłaniają do dyskusji.