Jednym z największych wrogów przedsiębiorców są błędne informacje. W Internecie istnieje wiele błędnych przekonań, zwłaszcza jeśli chodzi o marketing w mediach społecznościowych. Niestety, wiele z tych wskazówek wydaje się mieć sens. Bez odpowiednich badań lub wiedzy możesz nieświadomie zagrozić przyszłości swojej firmy. Oto 5 popularnych mitów dotyczących marketingu w mediach społecznościowych, na które musisz uważać.
1.Negatywne opinie można bezpiecznie zignorować
Marketing w mediach społecznościowych to nie tylko promowanie pozytywnej strony Twojej marki. Obejmuje również zarządzanie wszelkimi negatywnymi opiniami skierowanymi do Twojej firmy. Jeśli je zignorujesz, będą się jątrzyć w Internecie, przekonując konsumentów do ignorowania Twojej marki w momencie, gdy możesz potrzebujesz każdego klienta, aby pomógł Twojej firmie się rozwijać. Kiedy znajdziesz negatywną opinię, odpowiedz na nią. Zrób to jednak strategicznie. Szybko odpowiadaj na wszystkie komentarze. W ten sposób możesz stłumić negatywną opinię i pokazać osobie krytykującej Twoją firmę, że cenisz sobie jej zdanie i chcesz rozwiązać jej problem. To znacząco wpłynie na pozytywne postrzeganie Twojej marki przez konsumentów.
2. E-mail nie jest już się nie liczy
Marketing w mediach społecznościowych nie powinien być traktowany jako zamiennik innych metod, ale raczej narzędzie do zwiększania dotarcia do klienta. E-mail marketing nadal odgrywa ważną rolę w Twoich kampaniach marketingowych, więc miej pod ręką listy odbiorców i wplataj go w kampanie e-marketingowe. Nadal są warte twojego czasu.
3.Marketing w mediach społecznościowych i content marketing to dwie różne kwestie
To kolejne błędne założenie. Marketing w mediach społecznościowych zapewnia platformę, na której możesz łatwiej rozpowszechniać swoje treści. Jedno nie działa dobrze bez drugiego.
4.Media społecznościowe służą głównie do pozyskiwania nowych klientów
Oczywiście, media społecznościowe mogą zapewnić Ci nowych klientów, ale nigdy nie powinno to być ich głównym celem. Badania wykazały, że obserwujący konta wielu korporacji było fanami danej marki, zanim zaczęła ona udzielać się w social mediach. Tworząc treści reklamowe na swoje profile w mediach społecznościowych skupiaj się nie tylko na pozyskanie nowych klientów, lecz także na budowaniu relacji z tymi osobami, które są fanami Twojej firmy już od jakiegoś czasu.
Czy e-mail marketing to już przeżytek?
5. Musisz uważać na to, co publikujesz w social mediach, by konkurencja nie wykradła Twoich sekretów
Niektóre osoby mogą radzić Ci, byś nie zdradzał zbyt wiele na temat działania swojej filmy w mediach społecznościowych, ponieważ konkurencja może wykorzystać to przeciwko Tobie. To kolejne błędne przekonanie. Owszem, ważne jest by chronić wrażliwe dane. Nie bój się jednak dać się poznać swoich obserwującym. Twoi followersi pokochają Cię za otwartość i pokazywanie treści zza kulis Twojego biznesu.
Pamiętaj, że marketing w mediach społecznościowych jest skuteczny, lecz tylko wtedy, gdy robisz to z głową. Przestań wierzyć w ograniczające Cię mity i zacznij kreować trendy oraz tworzyć zaangażowaną społeczność fanów Twojej marki.
Czym jest content marketing?