Marketing internetowy to obecnie jedna najszybciej rozwianych się branż. Interesują się nią zarówno osoby pracujące w niej, jak i osoby chcące wykorzystywać digital marketing do promowania swoich produktów w internecie. Coraz większą popularnością cieszą się różnego rodzaju targi, eventy czy konwencje związane z e-marketingiem. Wiele osób zastanawia się, czy warto je odwiedzać, a jeśli są płatne czy warto wydać nawet kilkadziesiąt — kilkaset złotych za wstęp na taką konwencję. W tym tekście odpowiadamy na pytania, czym tak właściwie są takie eventy oraz dlaczego warto na nich bywać.

Czym są eventy o marketingu internetowym?

Konwencje, eventy czy meetingi o marketingu internetowym to spotkania różnego rodzaju organizowane przez społeczność związaną z digital marketingiem. Mogą mieć one różną formę — zarówno kilkuosobowych spotkań, jak i kilkudniowych eventów organizowanych z zaproszonymi autorytetami i tysięczną publicznością. Mogą również to być darmowe spotkania lub takie, na które należy wykupić bilet wstępu często kosztujący kilkadziesiąt — kilkaset złotych. To, co łączy te konwencje, jest fakt, że są one prowadzone o szeroko pojętej tematyce digital marketingu. Największa konferencja tego typu jest I Love Marketing, która odbywa się cyklicznie co roku i przyciąga rzesze fanów. W praktyce konwencje te dotyczą takich tematów jak pozycjonowanie stron, inbound marketing, marketing szeptany, content marketingu oraz tych wszystkich tematyk, które pomagają promować się w sieci. W zależności od formy danego spotkania mogą być to prezentacje, panele dyskusyjne czy seminaria prowadzone na żywo przez specjalistów. Są one dedykowane dla osób interesujących się tym zagadnieniem, specjalistów branżowych czy właścicieli marek, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę na ten temat.

Nawiązywanie znajomości biznesowych i zawodowych

Pierwszym powodem, dla którego warto brać udział w tego typu konwencjach, jest możliwość nawiązywania nowych znajomości biznesowych. Podczas takich spotkań, poznamy wiele różnych osób zarówno prelegentów, jak i innych uczestników, z którymi możemy wymieniać nasze poglądy. To z kolei przełoży się na nowe znajomości w agencjach interaktywnych czy z innymi osobami promującymi internetowo swój biznes. Nawiązując nowe kontakty, możemy rozpocząć współpracę z innymi osobami, łącząc swoje siły stricte biznesowo lub skuteczniej promować nasz biznes w sieci. Wymiana spostrzeżeń i zdań pozwoli poznać nam różne punkty widzenia oraz z osobami również zainteresowanymi digital marketingiem omówić różne kwestie. Jest to dużo łatwiejsze podczas takiej konwencji, gdyż w jednym miejscu znajduje się duża ilość takich osób. Praktyczna wymiana zdań jest równie ważna, co teoretyczne dokształcanie się, a jedno spotkanie w większym gronie osób może przynieść większe korzyści niż długotrwała nauka teoretycznych schematów. Nawiązanie nowych znajomości często przekłada się też na nowe możliwości rozwoju i większy zarobek czy to w postaci szybszego awansu czy lepszego promowania naszego biznesu.

Inbound Marketing, czyli zwiększenie widoczności marki w sieci i danie odnajdywania się klientom w pigułce!

Podnoszenie wiedzy i swojej wartości

Drugim powodem, dla którego warto odwiedzać takie konwencje, nawet jeśli nie jesteśmy specjalistami w tej dziedzinie, jest podnoszenie swojej wiedzy i umiejętności. Niezależnie od tego, czy działamy w branży czy jedynie chcemy promować naszą markę, na tego typu spotkaniach możemy dowiedzieć się bardzo wielu nowych rzeczy. Najczęściej prelegenci przedstawiają dokładnie i omawiają dane zagadnienie oraz prezentują nowości czy trendy panujące w branży. Dzięki temu mamy dostęp do najnowszej i jakościowej wiedzy prezentowanej w przystępny sposób. Każda osoba z pewnością znajdzie dla siebie dziecinę którą będzie chciała wykorzystać. Wiedza — jak dobrze wiemy jest bardzo cenna, nawet pomimo tego, iż nie jest rzeczą materialną. Dzięki niej będziemy mogli budować swoją karierę zawodową efektywniej oraz lepiej prowadzić działania marketingowe. Posiadając wiedzę specjalistyczną z danego zakresu, znacznie łatwiej jest podejmować decyzje o konkretnych rozwiązaniach promocyjnych, negocjować z agencjami interaktywnymi zlecając im pracę czy nadzorować je. Również jako osoby pracujące w branży digital marketingu będziemy mogli lepiej wykonywać swoją pracę oraz zwiększać swoją wartość merytoryczną. Niektóre konwencje czy szkolenia zapewniają uzyskanie certyfikatu czy zaświadczenia o ich odbyciu. Mogą być one cenne przy awansach czy przydziale stanowisk, a co zatem idzie będziemy mogli zarabiać więcej.

Poznanie nowych rozwiązań jako klienci

Na konwencjach i spotkaniach o marketingu organizatorzy oraz prelegenci będą starali się użyć ciekawych rozwiązań, które będą obejmowały wiele płaszczyzn oraz merytoryczną wiedzę z zakresu digital marketingu. Dzięki temu bardzo często będziemy mogli poznać wiele ciekawych rozwiązań marketingowych, które możemy wdrożyć internetowo. Dotyczyć mogą one nawet niszowych kwestii takich jak clickbait-ów czy fake newsów, które również wykorzystuje się wbrew pozorom do pozyskiwania klientów, co jest publicznie wiadome. Poznanie nowych ciekawych strategii oraz dokładniejsze poznanie tych najpopularniejszych może zainspirować nas do nowych form promowania się w internecie. Bardzo często poszczególne sposoby reklamy takie jak sworznie wizytówki w Google Maps czy content marketing są omawiane bardzo dokładnie w formie case study — na konkretnych przykładach. Prezentacja na żywo wraz z zadawaniem pytań bardzo często sprawia, że z takich rozwiązań korzystać możemy samodzielnie. W dużej mierze pomysły zaprezentowane przez specjalistów działają i przynoszą konkretne wymierne korzyści. Jako klienci będziemy mogli zatem wdrożyć najnowsze pomysły reklamowe oraz wyprzedzić konkurencyjne marki, z którymi rywalizujemy o klientów. Jest to szczególnie korzystne, jeśli działamy np. stacjonarnie, a konkurencyjne firmy korzystają jedynie z podstawowego reklamowania się internetowego. Dzięki temu będziemy mogli uzyskać dużo lepsze efekty, wykorzystując ciekawe pomysły.

Duża ilość eventów darmowych i e-spotkań

Powodem, dla którego warto brać udział w takich eventach, jest fakt szerokiego ich wyboru. Są one przeprowadzane zarówno w świecie realnym, jak i w internecie w formie webinariów. Listę zbliżających się eventów możesz podejrzeć m.in. na stronie: eventmanagement.pl. Niektóre są darmowe, a niektóre płatne w różnej cenie. Dotyczą też różnych zagadnień i mają różną formę czy długość. Dzięki temu znajdziemy najciekawsze eventy o marketingu dla nas i będziemy mogli skorzystać z tych, które są dla nas najciekawsze i najkorzystniejsze.