Linki sponsorowane w Google Ads to zarówno popularny jak i bardzo efektywny sposób dotarcia do użytkowników wyszukiwarki Google. Codziennie miliony osób korzystają z tego narzędzia w poszukiwaniu produktów, usług, porad czy też informacji. Warto, aby Twój biznes był obecny tam, gdzie szukają Cię również Twoi klienci!
Link sponsorowany w wyszukiwarce Google pojawia się na wybrane przez Ciebie słowa kluczowe. Reklamy linków sponsorowanych wyświetlają się zarówno w Google.pl jak i w partnerskich wyszukiwarkach, np. tej, którą najdziesz na Onet.pl, WP.pl, YouTube.com.
Masz dowolność w tworzeniu reklam tekstowych w ramach kampanii linków sponsorowanych. Sam decydujesz co zostanie wyświetlone w reklamie. Możesz kierować reklamy na urządzenia mobilne, takie jak tablety i smartfony! Precyzyjnie określasz swoją grupę docelową, dopasowując reklamy do osób w odpowiednim wieku i odpowiedniej płci.
Płacisz tylko z kliknięcie, a nie za wyświetlenie reklamy. Twoja reklama wyświetla się na różnych pozycjach w wynikach wyszukiwania, ale dopiero w momencie kliknięcia w link sponsorowany zostaje pobrana opłata.
Samodzielnie ustalasz opłatę dzienną. Możesz określić swój dzienny budżet, a także maksymalną ceną za kliknięcie. Masz pełną kontrolę środków pieniężnych przeznaczonych na kampanię reklamową. Warto przetestować kampanię Google Ads, aby dowiedzieć się jakie słowa kluczowe generują największy ruch na Twojej stronie, a także które słowa kluczowe sprawiają, że klient zostaje na niej dłużej i dokonuje zakupu.
Jak sprawdzić czy reklamy wyświetlają się w Google?
Od jakiegoś czasu prowadzisz kampanie Google Ads i nie jesteś pewien czy Twoje reklamy wyświetlają się użytkownikom? Sprawdzić możesz to na kilka sposobów.
Pierwszym z nich jest po prostu wpisanie danej frazy kluczowej w wyszukiwarce i sprawdzenie czy reklama wyświetla się w danym momencie. Nie jest to idealne rozwiązanie ponieważ w ten sposób pogarszasz wyniki swojej kampanii. Prawdopodobnie nie klikniesz w reklamę kierującą do Twojej witryny i tym samym obniżysz współczynnik kliknięć. Klikalność reklam wpływa na wynik jakości. Pogorszenie wyniku jakości wpływa na zwiększenie kosztu kliknięcia.
O wiele lepszym rozwiązaniem będzie użycie Narzędzia do podglądu reklam w Google Ads. Dzięki temu unikniesz „pustego” nabijania wyświetleń kampanii, ponieważ Narzędzie do podglądu reklam nie generuje wyświetleń w Google pomimo, że widzisz reklamę w tym narzędziu. Dodatkowo umożliwia ono podejrzenie jak wyglądają reklamy i czy wyświetlają się w różnych krajach, miastach czy też na określonych typach urządzeń.
Innym sposobem na zweryfikowanie czy kampania generuje wyświetlenia jest weryfikacja raportów Google Ads. W danych za dzień dzisiejszy zobaczyć możesz aktualne statystyki kampanii. Dodatkowo, aby upewnić się, że kampania nie przestała się emitować w dniu, w którym sprawdzasz statystyki – możesz dodać segment wg godzin w ciągu dnia.
Z pewnością wybierzesz ten sposób, który spełni Twoje oczekiwania. Rekomendowane są oczywiście sposób drugi i trzeci z uwagi na nieinwazyjność z prowadzonymi działaniami reklamowymi. Jeżeli zainteresowała Cię ta tematyka to zapoznaj się z podobnymi wpisami na lukaszwisniak.pl